نوشته شده توسط : اپراتور

جدی ترین نرخ برای حداقل مزد کارگران در سال آینده، 336 هزار تومان است. سید ابراهیم علیزاده ـ با شروع ماه پایانی امسال، بحث افزایش دستمزد کارگران در سال 90 هر روز جدی تر می شود و شورای عالی کار باید طی روزهای آتی از ارقام پیشنهادی که تاکنون تا حداکثر یک میلیون و 300هزار تومان هم مطرح شده، نرخی را تعیین و اعلام کند.



:: بازدید از این مطلب : 1941
|
امتیاز مطلب : 88
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور از اتمام بررسی‌ها و تعیین سبد کالایی برای تامین حداقل معیشت خانوار کارگری خبر داد و گفت: نتایج حاصل از این پژوهش به شورای‌عالی کار ارائه می‌شود. سیدمحمد یاراحمدیان در گفتگو با مهر از آخرین اقدامات صورت گرفته توسط مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور خبر داد و گفت: به زودی نتایج نهایی بررسی ها و کارشناسی های صورت گرفته در استان ها را به شورای عالی کار ارائه خواهیم کرد. رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور، اظهار داشت: متاسفانه برخی اعداد و ارقام اعلام شده از سوی گروه های کارگری قابل اجرا نیست و شرایط تحقق مواردی که درخواست می شود، وجود ندارد. یاراحمدیان با تاکید بر این مطلب که نتایج بررسی ها و اقدامات کارشناسانه مجمع عالی نمایندگان کارگر آماده ارائه به شورای عالی کار است، خاطر نشان کرد: در آخرین جلسه شورای عالی کار بخشی از مشاهدات و نتایج به دست آمده در مورد وضعیت معیشتی کارگران را اعلام کردیم. وی ادامه داد: شرایط تامین حداقل معیشت کارگران را با کمک برخی نمایندگان خود در استان ها استخراج و آماده کردیم. همچنین نظرات تحلیلی و کارشناسی مجمع نیز قابل ارائه شده است. این مقام مسئول در حوزه کارگری، بیان داشت: طی روزهای گذشته نظرات و نتایج به دست آمده از پژوهش و مطالعات انجام شده توسط استان ها را نیز دریافت کردیم. یاراحمدیان اظهار داشت: مجمع عالی نظرات و مشاهدات خود را از وضعیت معیشتی و سبد کالای خانوار به شورای عالی کار اعلام می کند.



:: بازدید از این مطلب : 2188
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

يك فعال كارفرمايي با بيان اينكه تركيب شوراي عالي كار براي كارگران و كارفرمايان مبهم است، گفت: با در نظر گرفتن افزايش 17 درصدي حداقل دستمزد براي كارگران، مزد 400 تا 450 هزار تومان منطقي است. محمد عطارديان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي با خبرنگار باشگاه خبري فارس «توانا»، در خصوص ميزان افزايش حداقل دستمزد سال آينده كارگران و تاثير هدفمندي يارانه‌ها در اين موضوع گفت: به نظر بنده دستمزد كارگران بايد مطابق معمول براساس تورم بانك مركزي و بدون تاثير هدفمندي يارانه‌ها در نظر گرفته شود. وي افزود: تاثيرات اجراي هدفمندي يارانه‌ها در جامعه به صورت نقدي از سوي دولت جبران مي‌شود بنابراين نمي‌تواند ملاك قرار گيرد. اين فعال كارفرمايي با بيان اينكه حداقل دستمزد كارگران قطعا افزايش خواهد داشت، تصريح كرد: در نظر گرفتن حداقل 17 تا 20 درصد افزايش براي دستمزد معقول است و در كنار ضريب متغير دستمزد حقوقي 400 تا 450 هزار تومان براي كارگران محاسبه مي‌شود. عطارديان در خصوص تركيب شوراي‌عالي كار اظهار داشت: بايد تاثير افزايش تعداد افراد دولتي در نظر گرفته شود و اگر فقط محتوا باشد و نظرات همه گروه‌ها اعلام شود مشكلي ندارد. وي تاكيد كرد: طبق روال گذشته 3 نفر از دولت حق ‌رأي در شوراي عالي كاري داشتند و هنوز مشخص نيست كه تعداد حق رأي آنها به 5 نفر افزايش يافته است يا خير و براي كارفرمايان اين موضوع مهم است. عطارديان در خصوص معرفي نماينده براي حضور در شوراي‌عالي كار بيان داشت: طي چند روز آينده نماينده كارفرمايان در اين شورا تعيين خواهد شد كه بايد به تاييد وزير كار و امور اجتماعي برسد.



:: بازدید از این مطلب : 1954
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران از اختلاف 30 تا 40 درصدی حداقل دستمزدها و حداقل معیشت خانوار کارگری خبر داد و گفت: موضوع اصلی چانه‎زنی‎های شورای ‎عالی کار در این بخش است نه نرخ تورم. علی دهقان کیا در گفتگو با مهر با بیان اینکه چانه زنی های مزدی در وضعیت بازار تاثیرگذار خواهد بود، گفت: در حال حاضر با توجه به داغ شدن موضوعات مربوط به تعیین حداقل دستمزد سال آینده، مسائل و گمانه زنی های زیادی نیز مطرح می شود. عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، اظهار داشت: ماده 41 قانون کار می گوید کارگران باید با نمایندگان کارفرمایان و دولت بنشینند و در مورد حداقل دستمزد سال آینده تصمیم گیری کنند. دهقان کیا در مورد اینکه چه شرایطی برای عدم افزایش حداقل دستمزد و توقف رشد سالیانه آن باید ایجاد شود، تصریح کرد: در این مورد خاص به دلیل استناد شورای عالی کار به نرخ تورم، نیاز است تا بررسی شود تورم در چه وضعیتی قرار دارد. سوال این است که آیا نرخ تورم صفر شده است که دستمزد بالا نرود؟ وی خاطر نشان کرد: نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی در شورای عالی کار نیاز به چانه زنی ندارد ولی موضوعی که در نشستهای 3 جانبه بررسی می شود مربوط به اختلاف سالیانه بین معیشت خانوار و نرخ تورم است. این مقام مسئول کارگری تاکید کرد: چندین سال است که بین حداقل دستمزد و حداقل معیشت تفاوت 30 تا 40 درصدی وجود دارد و این موضوع تا به امروز حل نشده است؛ بنابراین در این زمینه و برای پرکردن این فاصله بین نمایندگان عضو شورای عالی کار چانه زنی صورت مي گيرد.



:: بازدید از این مطلب : 1648
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

عبدالرضا شیخ الاسلامی گفت: در شرایط اجرای طرح هدفمند سازی سهم بیشتری از یارانه‌ها به کارگران می رسد ‌و این موجب بهتر شدن وضع زندگی و معیشتی کارگران نسبت به گذشته شده است.



:: بازدید از این مطلب : 1669
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

 استاندار مرکزي گفت: نيروهاي شرکتي شاغل در دستگاه هاي دولتي به قرارداد کار معين تبديل مي شوند. به گزارش موج، علي اکبر شعباني فرد صبح امروز در جلسه شوراي اداري که با حضور مدير کل سياسي وزارت کشور و مسئولين استاني تشکيل شده بود با اشاره به برخي از مصوبات دولت افزود: دستگاه هاي اجرايي را ملزم به تبديل وضعيت نيروهاي شرکتي شاغل در مراکز دولتي، بحث جذب اعتبارات، چگونگي انتخاب وکلاء براي دفاع از حق بيت المال در دستگاه هاي دولتي و رسيدگي و کار بيشتري نمود. شعباني فرد همچنين با اشاره به ايام انتخابات در استان مرکزي گفت: در ايام انتخابات در استان مرکزي با تمهيدات و خرد جمعي که در شوراهاي تامين شهرستان ها و استان حاکم بود وعلي رغم اينکه فتنه گران فتنه انگيز ترين افراد خود شان را به استان مرکزي فرستادند مردم اين استان در يک آرامش فکري و رواني بودند و اين حاصل خرد جمعي و همکاري و همدلي مردم با مسئولين استان بود. در ادامه مدير کل سياسي و انتخابات وزارت کشور گفت : انقلاب اسلامي در ايران به معني رنسانس اسلامي در جهان بود. محمد عباس زاده مشکيني در جلسه شوراي اداري استان مرکزي گفت: امروز در خطه اي از کشور هستيم که رجال تاريخ ساز کشور از آن برخاستند و مردان و زنان تاريخ ساز به همراه نوراني ترين ستاره هاي شخصيتي اسلامي از اين ديار بودند. وي ادامه داد: مشارکت بالاي مردم اين استان در انتخابات و آرامش حاکم بر استان نشان از مديريت آرام و با بصيريت مسئولين و مردم اين استان مي باشد. عباس زاده با اشاره به برخي از ويژگي هاي يک مدير اسلامي اظهار داشت: يک مدير اسلامي بايد يک تحليل واقع بينانه از وضعيت کشور و تحليلي درستاز دوست و دشمن در داخل داشته باشد همچنين باتوجه به اينکه مسائل فرهنگي ، اجتماعي و اقتصادي ديگر مرزها را شکسته است بايد تحليل درست و به جايي از مسائل برون مرزي هم داشته باشند. مدير کل سياسي و انتخابات وزارت کشور در ادامه گفت: انقلاب اسلامي فضيلت ها را جايگزين رذيلت ها نمود و توانست فضا را براي ايجاد اسلام ناب محمدي (ص) مهيا سازد. لازم به ذکر است در پايان اين جلسه عليرضا هدايتي بعنوان مديرکل جديددفتر سياسي و انتخابات استانداري مرکزي منصوب شد و از زحمات خدا رحم کياني مدير کل سابق تقدير شد.



:: بازدید از این مطلب : 2067
|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

معاون منابع انساني:  معاون راهبردي منابع انساني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور تاكيد كرد كه افزايش حقوق كارمندان براساس قانون انجام مي‌شود و هرگونه اعمال نظر جديد در اين رابطه بي‌اساس است. هاجر تحريري نيك‌صفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با تاكيد بر اينكه بر اساس قانون مديريت خدمات كشوري افزايش حقوق كارمندان در سال جديد متناسب با متوسط نرخ تورم اعلامي از سوي بانك مركزي است، گفت: اين متن قانون است بنابراين هر نظر ديگري مغاير با آن غير قابل اعتناست. او در واكنش به اظهارنظر برخي مسوولان دولتي مبني بر اينكه افزايش سالانه حقوق كارمندان باعث افزايش نرخ تورم مي‌شود، گفت: قانون تصريح دارد كه حقوق كارمندان هر سال بايد متناسب با نرخ تورم افزايش پيدا كند، بنابراين وقتي موضوع با اين شفافيت بيان شده جاي نگراني براي كارمندان وجود ندارد. معاون راهبردي منابع انساني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور هرگونه اظهارنظر مغاير با قانون را نوعي بيان كارشناسي و نظر شخصي دانست و گفت: دولت مجري قانون است و وقتي در قانون تاكيد شده كه حقوق كارمندان بايد متناسب با نرخ تورم افزايش يابد، ديگر جاي نگراني وجود ندارد. تحريري در پاسخ به اين سوال كه چرا با وجود تاكيد قانون مديريت خدمات كشوري مبني بر لزوم افزايش حقوق كارمندان متناسب با نرخ تورم اين موضوع در سال جاري از سوي دولت رعايت نشد، گفت: نمي‌توانيم بگوييم دولت قانون را اجرا نكرد، بلكه مي‌توان اين گونه گفت كه حقوق كارمندان كمتر از نرخ تورم افزايش يافت و اين نيز به دليل محدوديت‌هاي بودجه‌اي بود.



:: بازدید از این مطلب : 1472
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

كميته با بازنگري قانون بيمه بيكاري موافق بوده و خواهان افزايش مدت حداقل پرداخت‌ها از 30 روز به 45 روز و در بحث حداكثر مدت از 6 ماه به حداكثر 50 ماه است. ايلنا: در مراسم سومين مجلس كارگري، كميته‌هاي اين مجلس به ارائه گزارش براي حاضرين پرداختند .



:: بازدید از این مطلب : 1353
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

وزیر کار و امور اجتماعی با اعلام اینکه دستمزد سال آینده بر اساس جلسات شورای عالی کار و به صورت سه جانبه تعیین خواهد شد، گفت: ماده 41 قانون کار و سه جانبه گرایی محور اصلی تعیین مزد سال آینده کارگران است.



:: بازدید از این مطلب : 1351
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

وزیر کار و امور اجتماعی با اعلام اینکه همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها موظف به اجرای مصوبه دولت برای حذف شرکتهای پیمانکاری تامین نیروی انسانی هستند، گفت: در این زمینه نه تنها با هیچ دستگاهی توافقی نداشته‌ایم بلکه دستگاه‌ها حق اجتهاد نیز ندارند.



:: بازدید از این مطلب : 803
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

دیروز پنجاه نفر از استان کرمان برای پیگیری مشکلاتشان در خصوص قرارداد جدید به تهران رفتند تا از نزدیک مسائل و مشکلات را مطرح کنند :

دستاوردها :

١- رویت مستقیم وزیر نیرو از تجمع کنندگان

٢- اعلام مستقیم مشکلات به معاونت های منابع انسانی توانیر و وزارت نیرو و همچنین اعلام اینکه ما خواهان عقد قرارداد مستقیم با برق منطقه ای هستیم ولی نه به نحوی که همکاران متضرر شوند.

مواردی که در جلسات مطرح شد:   ١- تعیین تکلیف کل نیروها    ٢- کم نشدن حقوق

همچنین کمیته ای نیز در خصوص میزان حقوق ها در توانیر تشکیل شده که نتایج آن اعلام می شود و علاوه بر آن طی صحبت با آقای تهامی معاون منابع انسانی توانیر اعلام کردند که میزان مزایای مربوط به همکاران بر عهده مدیریت محترم و ذیحسابان شرکتهای برق منطقه ای میباشد

منبع : وبلاگ اپراتورهای استان کرمان



:: بازدید از این مطلب : 2760
|
امتیاز مطلب : 87
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

اظهارات اخير وزير كار وامور اجتماعي در خصوص عدم افزايش دستمزدهاي سال 90 فرافكني و ناديده گرفتن واقعيت است.



:: بازدید از این مطلب : 888
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

امسال ميزان عيدي هر كارگر مشمول قانون كار از حداقل 606 هزار تومان تا 909 هزار تومان متغيير است سنوات پايان سال هر كارگر معادل يك ماه حقوق است.



:: بازدید از این مطلب : 1617
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

مشاور كانون عالي انجمن هاي صنفي كارگري سراسر كشور گفت: دولت مي تواند دستمزد كارگران را در سال جاري براي جلوگيري از هر گونه مشكلي با ميزان دستمزد كارمندان در بدو استخدام همسان سازي كند.



:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

درگذشته هم‌كه خوب عمل مي‌شد درنهايت شاهد افزايش مزدكارگران كمتر از تورم اعلامي از سوي دولت بوديم. ايلنا: دبيراجرايي خانه كارگراستان قم‌گفت: اعضاي شوراي عالي‌كار خيلي‌كه مردانگي‌ كنند 15 درصد به حداقل مزد كاگران در سال 90 اضافه خواهندكرد.



:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

برای دیدن توافقنامه واگذاري درمان فيمابين وزارت نيرو و تامين اجتماعي به ادامه مطلب بروید



:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

مديركل تأمين‌اجتماعي استان قم از اجراي طرح انتقال اينترنتي سوابق بين شعب تأمين‌اجتماعي به صورت آزمايشي خبر داد.



:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

وزير نيرو با اشاره به طرح دوركاري از سوي دولت گفت: قائم مقام وزارت نيرو متولي پيگيري طرح دوركاري شده تا وزارت نيرو بتواند در صدر وزارتخانه‌هايي قرار بگيرد كه بتواند از اين ظرفيت به خوبي استفاده كند. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از ‌پايگاه اطلاع‌رساني دولت، ‌مجيد نامجو وزير نيرو با اشاره به وضعيت طرح دوركاري در وزارت نيرو اظهار داشت: با توجه به اهدافي كه براي طرح دوركاري در نظر گرفته شده ‌است، تاكنون 14 درصد پيشرفت كاري داشته‌ايم. وي افزود: بر اساس برنامه‌اي كه دولت براي انجام دوركاري پيش بيني كرده، اين كار در وزارت نيرو در حال انجام است. البته ستادهاي اداري اين وزارتخانه در سراسر كشور به ويژه تهران كه امكان دور كاري براي آنها فراهم است، هدف اين طرح هستند. وزير نيرو خاطرنشان كرد: البته بسياري از بخش‌هاي وزارت نيرو به دليل ارتباط تنگاتنگ شبانه‌روزي با مردم، عملياتي هستند و حضورشان در محل كار الزامي است و بايد جوابگوي حوادث احتمالي باشند اما واحدهاي ستادي كه كارهاي اداري انجام مي‌دهند، مي‌توانند در طرح دوركاري مشاركت كنند. نامجو به همكاري تمام مديران وزارت نيرو براي اجراي طرح دوركاري اشاره و تصريح كرد: وزارت نيرو به دليل اينكه وزارتخانه‌اي فني و تخصصي و داراي يك زير ساخت بسيار خوب از نظر نرم‌افزاري و سخت‌افزاري است، به خوبي مي‌تواند طرح دوركاري را پياده كند. قائم مقام وزارتخانه متولي پيگيري اين طرح شده است و مديران در تمام سطوح وزارت نيرو در حال همكاري هستند تا اين وزارتخانه بتواند در صدر وزارتخانه‌هايي قرار بگيرد كه بتواند از اين ظرفيت به خوبي استفاده كند.



:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 74
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

دبیر سابق کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه دستمزد کارگران باید مانند قیمت های نفت و گاز منطقه یکسانسازی شود، گفت: نرخ تورم ملاک مناسبی برای تعیین مزد نیست.



:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

در حالی سایت ثبت نام از متقاضیان کارگری سهام عدالت به مرحله آمادگی رونمایی توسط وزرای کار و اقتصاد رسید که برآورد می‌شود تا 5 میلیون کارگر فعال در بخشهای مختلف مشمول دریافت سهام عدالت باشند.



:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

عضو و بازرس کانون عالی کارفرمایان ایران با اعلام اینکه تعیین دستمزد مُسکنی مشکلات کارگران را حل نمی‌کند، گفت: کارگر و کارفرما باید برای حل ریشه‌ای مسائل مشترک، گفتگو کنند.



:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

کارکنان دولت سبد کالا دريافت مي کنند دستگاههای دولتی برای حمایت از کارمندان سبد کالا در اختیارشان قرار می دهد. وزیر بازرگانی در حاشیه مراسم تجدید پیمان با آرمانهای امام ره در حرم مطهر امام راحل افزود: همه دستگاههای دولتی قرار است برای آخر سال از بودجه رفاهی خود، سبد کالا با قیمت مناسب و پایین در اختیار کارمندان قراردهند.



:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

رئيس اتحاديه کارگران قراردادي و پيماني اعلام کرد: براساس قانون سال آينده بايد کليه کارگران قراردادي از مزاياي کارگران رسمي از جمله (عيدي و پاداش) برخوردار شوند. فتح الله بيات، رئيس اتحاديه کارگران قراردادي و پيماني سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار موج از هنجار شکني برخي از کارفرمايان در زمينه اعمال سياست هاي قانوني در زمينه حمايت از کارگران قراردادي خبر داد و خاطرنشان ساخت: سال آينده براساس قانون کارگران پيماني بايد از مزاياي کارگران رسمي برخوردار شوند. وي خواستار افزايش دستمزد کارگران براساس نرخ سبد هزينه خانوار کارگري شد و گفت: در حال حاضر نرخ اقلام خوراکي سبد هزينه خانوار کارگري بر مبناي 570 هزار تومان محاسبه شده است، لذا نمايندگان کارگري از شوراي عالي کار اين درخواست را دارند که دستمزد کارگران سال آينده بر مبناي 500 هزار تومان محاسبه شود. به گفته بيات، هم اکنون 40 ميليون نفر از جامعه آماري ايران را خانوارهاي کارگري تشکيل مي دهند، لذا دولت بايد به منظور افزايش سطح رفاهي خانوارهاي کارگري ميزان کمک هاي غير نقدي را افزايش دهد.



:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

دبير اجرايي خانه كارگر مازندران مي‌گويد: در حالی جشن پیروزی انقلاب را برگزار می‌كنیم كه بسیاری از كارگران كه در پیروزی انقلاب نقش ارزنده‌ای داشته‌اند پس از انقلاب شغل و معیشت خود را از دست داده‌اند و كارگرانی كه نقش موثری در فروپاشی رژیم گذشته داشته‌اند و به عنوان صاحبان اصلی انقلاب محسوب می‌شوند امروز نگران زندگی خود و آینده فرزندان خویش هستند.



:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

دولت بايد به عنوان شريك سوم كارگران و كارفرمايان با در نظر گرفتن راهكارهاي مناسب به تعيين حداقل دستمزد سال آينده كارگران كمك كند.



:: بازدید از این مطلب : 553
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت عیدی 318 هزار تومانی کارمندان و بازنشستگان دولت تا پایان هفته جاری و تصویب لایحه بودجه سال 90 در دولت خبر داد و گفت: منافع طرح هدفمندی یارانه ها بیش از منابع حاصل از اجرای آن محقق می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 596
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

معاون روابط كار وزارت كار وامور اجتماعي گفت: تجميع و محاسبه زمان اشتغال در مشاغل سخت و زيان آور ضروري بوده و اميدواريم در اين خصوص به نتايج مطلوبي برسيم. ابراهيم نظري جلالي درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به اصلاح و تجميع مشاغل سخت و زيان آور ما به دنبال تجميع و محاسبه زمان اشتغال در مشاغل سخت و زيان آور هستيم كه اميدواريم به نتايج مطلوبي در اين زمينه دست يابيم. وي درادامه به نظارت برفعاليت‌ شركت‌هاي خدماتي اشاره و تصريح كرد: نظارت برفعاليت‌هاي شركت‌هاي خدماتي يكي ديگر از اقدامات مهم وزارت كار است. معاون روابط كار وزارت كار خاطرنشان كرد : با توجه به اينكه براساس مقررات و دستور رئيس جمهور دستگاههاي دولتي حق انعقاد قرارداد با شركت‌هاي خدماتي تأمين نيروي انساني را جز در برخي فعاليت‌ها ندارند، طي بازرسي‌هاي انجام شده بيش از صد‌هزار نفر نيروي كار شركت‌هاي خدماتي با دستگاه‌هاي اجرايي به طور مستقيم قرار داده بسته‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 701
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور با اعلام اینکه هم اکنون 43 درصد کارگران کشور زیر حداقل دستمزد تعیین شده شورای‌عالی کار دستمزد می‌گیرند، گفت: دولت موظف به تقویت نقش خود در رابطه با شرکای اجتماعی است.



:: بازدید از این مطلب : 686
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور از تشكيل پرونده الكترونيك كارمندان دولت تا پايان سال جاري خبر داد.



:: بازدید از این مطلب : 713
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

هاجر تحريري نيك صفت در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با اشاره به ايجاد پورتال كاركنان دولت توسط معاونت توسعه مديريت، افزود: ‌پرونده الكترونيكي كاركنان دولت شامل اطلاعات كارگزيني،‌ پرونده آموزشي و اطلاعات بيمه‌اي بر روي اين پورتال قرار مي‌گيرد.



:: بازدید از این مطلب : 863
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

 

اپراتورهای برق باختر چند روز پیش قرارداد دوماهه کار مشخص با متنی شبیه به قرارداد تهرانیها و حق الزحمه به شرح زیر امضا کردند :

مزد هر روز: 10432 تومان

نوبتکاری : 22.5 درصد

بن خوار و بار : 20000 تومان

حق مسکن : 10000 تومان

حق اولاد : 30300 تومان                                                       ارسال : اپراتور برق باختر



:: بازدید از این مطلب : 10578
|
امتیاز مطلب : 76
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

يارانه هاي پرداختي نقدي اساسا براي جبران افزايش قيمت كالاهايي همچون سوخت است كه تا پيش از اين از يارانه برخوردار بودند، اما افزايش دستمزد كارگران براي جبران تورم ساليانه اي است كه به تبع آن قدرت خريد كارگران كاهش مي يابد.



:: بازدید از این مطلب : 704
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

تا یک دهه اخیر بیش از 80 درصد قراردادهای بازار کار به صورت دائم منعقد می‌شد که متاسفانه امروز در سایه افزایش سیل آسای تعداد متقاضیان کار، قراردادهای موقت جایگزین روش گذشته شده است.



:: بازدید از این مطلب : 737
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

نماينده كارگران در شوراي عالي كار افزايش دستمزد سال آينده كارگران را 20 درصد پيش‌بيني كرد و گفت: افزايش بيشتر دستمزد بستگي به نرخ تورم اعلامي از سوي بانك مركزي در پايان سال دارد.



:: بازدید از این مطلب : 737
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور
عضو هیئت مدیره کارفرمایان خدماتی کشور با اعلام اینکه طبق مصوبه دولت در حذف پیمانکاری‌ها، برخی وزارتخانه‎ها مانند نیرو و آموزش و پروش قراردادهای حجمی خود را نیز لغو می‌کنند، گفت: اشتباه برداشت از مصوبه، حداقل 138 هزار نفر را در خطر بیکاری قرار داده است.


:: بازدید از این مطلب : 927
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور
رئیس سازمان کار و امور اجتماعی استان تهران با اعلام اینکه احتمالا تا پایان سال جاری دیگر فعالیت پیمانکاری نخواهیم داشت، از مهلت دولت به دستگاه‌ها برای حذف پیمانکاران نیروی انسانی خبر داد و گفت: ابزار نظارتی ذی‌حسابان عملکردها را رصد می‌کند.


:: بازدید از این مطلب : 1099
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور
عضو شورای عالی کار با اعلام اینکه در جریان پرداخت یارانه‌ها فقط شکل کار تغییر کرده است، گفت: ماده 41 قانون کار اجازه طرح مباحث جدید به غیر از معیشت خانوار و بررسی روند نرخ تورم را نمی‌دهد.


:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور

معاون رئيس جمهور: 23 هزار نيروي شرکتي در مخابرات به دليل استخدام آشنايان تعديل شده اند معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور از تعديل نيروي انساني در شرکت مخابرات انتقاد کرد و گفت: 23 هزار نيروي شرکتي به سبب استخدام آشنايان با وجود نياز شرکت مخابرات تعديل شده اند. به گزارش واحد مرکزي خبر، لطف ا... فروزنده در مراسم آغاز به کار هشتمين همايش نظام پيشنهادها گفت: تعديل نيروها پس از واگذاري شرکت مخابرات بود. وي افزود:23 هزار نيروي شرکتي با وجود نياز شرکت مخابرات به نيروي کار در اين شرکت تعديل شدند. وي اضافه کرد:تنها به سبب استخدام آشنايان، اين نيروها تعديل شده اند و اين مورد قبول ما نيست.



:: بازدید از این مطلب : 768
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اپراتور
محدوديت اعتبارى براى پرداخت حقوق نيروهاى كارمعين در صورت انتقال از تهران با بخشنامه معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس‌جمهور حذف شد.


:: بازدید از این مطلب : 833
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 بهمن 1389 | نظرات ()